Seated concert.
Michael de Jong geldt nog steeds als de ‘grand old man van de Nederlandse roots/singer-songwriterscene’. Hij levert zeer regelmatig nieuwe cd’s af die onveranderlijk een hoog niveau kennen. Life in D-Minor is opnieuw volledig akoestisch, waardoor zijn sprekende teksten alle aandacht kunnen krijgen die ze verdienen.‘Can’t fit in, I can’t break out’ zingt hij in het bluesy openingsnummer en zet daarmee de toon voor de rest van de cd. Wie Michael’s teksten kent weet dat zij gaan over eenzaamheid, gekte, liefdesverdriet: de thema’s van een gekweld man. Hij is als altijd zeer openhartig over zijn leven en over de dingen die hem bezighouden. De titel geeft het al aan: een optimistische cd is het niet, maar Michael weet opnieuw diep te raken met zijn intense uitvoeringen.
‘De Jong (…) flikt het toch maar mooi om iedere keer weer met een klein meesterwerkje aan te komen zetten. For Madmen Only is geen uitzondering op die regel.’ (Revolver, 4 sterren)
Jaimi Faulkner:
De beste liedjes zijn de liedjes die beklijven. En de beste artiesten zijn zij die bij de eerste aanblik en noot een onuitwisbare indruk maken. De Australische Jaimie Faulkner is zo iemand. Muziektijdschrift OOR begreep het al en complimenteerde hem de hemel in. Hoe het klinkt? Gewoon luisteren. Zowel liefhebbers van oude blues, melodische folk als poppy hooks zullen deze ‘star on the rise’ zeker in het hart sluiten.