Nu slaat ze terug met haar onlangs uitgebrachte plaat ‘Arches’ vol hemelse harmonieën, zwevend tussen ambient, renaissance, avant garde en 80’s pop. Het geheel klinkt passioneel, ontroerend en verrassend aanstekelijk. An Pierlé is een heuse popgrootheid geworden op de top van haar creativiteit, toegankelijk en ongrijpbaar tegelijkertijd.
“Op Arches danst An Pierlé naar de pijpen van een kerkorgel, dat een prominente rol inneemt op haar laatste plaat.” De Morgen, (BE)
Jan Swerts
Swerts is een docent aan een hogeschool én een klassiek geschoold pianist. De Limburger beweert volstrekt geen muzikale ambities te hebben, maar heeft blijkbaar toch af en toe een uitlaatklep nodig. Zijn nummers bestaan uit zorgvuldige gearrangeerde muziek die het midden houdt tussen de postpop van Talk Talk en Sigur Ros en de neoklassieke kamermuziek van Ólafur Arnalds. Met piano als middelpunt.
In 2010 verscheen zijn debuut ‘Weg’, enkel begeleid door een minimalistische piano en een ijle stem. In 2013 volgde ‘Anatomie van de melancholie’, geïnspireerd door mensen als Stef Bos, Patricia De Martelaere en Wim Mertens. In september verschijnt zijn derde album ‘Schaduwland’. Hier schetst hij zijn eigen postapocalyptische wereld: de soundtrack van het lege voortbewegen na de tragedie, het geluidsspoor tussen de ruïnes van het rampjaar 2014.