Moeten we Racoon echt nog aan je voorstellen? Hoewel ze bekend staat als nuchtere Zeeuwse band, gaat ze in Nederland al jaren sky high. Gouden platen, drie Edisons, talloze 3FM Awards en de popprijs: allen zijn allang binnengesleept door de groep, die al sinds 1999 verbluft met steengoede songs. Het is voor het eerst sinds lange tijd dat de band weer een tour langs het Nederlandse clubcircuit maakt.
Hun geluid heeft zich in de loop der jaren getransformeerd van melodieuze rock naar een singer songwriter sound. Maar, welk genre Racoon zich ook toe-eigent of in welke taal er ook gezongen wordt, dat doet er eigenlijk niet zo toe: ons land zwicht massaal voor die prachtige rauwe stem en open, begrijpelijke teksten van Bart van der Weide. De band zit op dit moment in de studio voor de opnames van nieuw materiaal dat in het voorjaar het licht ziet.
‘Oceaan’, ‘Love You More’, ‘Don’t Give Up The Fight’, ‘Liverpool Rain’, ‘No Mercy’, ‘Shoes Of Lightning’, ‘Brick By Brick’, ‘Brother’ het zijn stuk voor stuk regelrechte hits geworden, en leuk detail: ze staan allemáál in de Top 2000. Om maar aan te geven hoe populair Racoon nog altijd is. Met andere woorden, ons advies: wacht niet te lang met het halen van je kaartje.
”De stem van Van der Weide en de akoestische gitaar van Huige kleuren zoals altijd het klankbeeld en de liedjes klinken vriendelijk en melodieus.” – Oor
“Met All In Good Time weet Racoon het niveau van zijn voorganger vast te houden en soms zelfs te overtreffen. Dat past in de lijn van de zoektocht naar het perfecte popliedje.” – Podiuminfo
Daniel Docherty
Er is in Schotland een klein plaatsje waar enorm veel talent vandaan komt. Het heet Bellshill en artiesten en bands als Teenage Fanclub, Mogwai en Sheena Easton komen er allemaal vandaan. Ook Daniel Docherty komt er vandaan.
Dit jonge talent, die ooit begon als straatmuzikant, schrijft zijn eigen liedjes en is veel meer dan alleen een virtuoos gitaarspeler.
Naast het begeleiden van zijn prachtige zangstem, dat gezegend is met een charmante Schotse tongval, gebruikt hij de gitaar ook regelmatig als percussie-instrument. En dat doet hij geheel akoestisch, zonder terug te vallen op effecten of loops.